Klasean ikusitako artikuluan Pigmalionen Efektuari buruz irakurri genduan.
Bertan, ikusi daikegu danok aurreiritziak daukaguzela baina hori baino
garrantzitsua dena, guk besteengan daukaguzan itxaropenak berebizkoak direla.
Honek eraginak daukaz hezkuntzan, izatez arazo batzuk sortzen dauz, esterako
ikasle baten notetan eragin handia dauka irakaslearen jarrera. Irakasleak ikasleagaz
jatorra bada ikaslearen gaitasunak hobetu daitekez. Honen arrazoia da
autokonfiantza berebizikoa dela bai familia edo lagunekin, bai lanean edo
ikasketetan. Ostera, ikaslea txarto tratatuta baldin badago, ez badago gustora
pentsatuko dau ez dauela balio eta bere esfortzuak txikiakoguto egingo dira.
Baina, zer egin daiteke egoera hau hobetzeko? Profesionalak izan, gure
aurreiritziak alde batera utzi, konfiantza eduki pertsona guztien adimenetan
eta danoi berdintasunez tratatzea. Gehienetan pertsonak antzeko adimen
kapazitatea dauakagu baina gure ingurunearen eraginaren arabera hobeto edo
txarrago garatuko dogu. Gainera, irakasle bat jatorra izanez gero bere
ikasleekin alderantziz ere gertatuko da eta danok gustorago ibiliko dira.
Bestalde, hezkuntza barruan aurkitu daikegun beste arazoren bat izan
daiteke nahigabe aurpegiarekin edota keinuekin emoten doguzan datuak. Askotan
irakasleak klasean itaunen bat egiten deutso ikasleren bati eta erantzun zehatz
bat espero dau. Baliteke ikasleak ondo erantzutea baina irakasleak umea
zalantzetan jartzeko keinu bat egiten dau ez-adostasuna agertuz eta horrela, ikaslea
urduri dagoela bere erantzuna aldatuko dau. Bestalde, gertatu daiteke umeak
erantzuna txarto emotea eta guk gure jarreraren bitartez erantzun egokia argi
uztea. Honek eragin txar bat dauka umearengan, izan ere, ez dogu eragiten umea
bere erantzuna pentsatzea edo arrozoitzea, izatez gure iritzia inposatzen
dautsagu danon aurrean txarto geratzeak lotsa handia emoten jakolako. Honen
konponbidea izan daiteke umeei irakastea erratzea normala dela eta honen bidez
ikasi behar dogula, gure iritzia emoteko ez dogula lotsik eduki behar, bizitza
honetan parte hartu behar dogula.
Igartzen jatzu Begoñazpi, bai.
ResponderEliminarDinozuzan ideia nagusi biren ganean ohar bat edo beste egin nahi neukizu.
a) Zuk dinozu Profesionalak izan, gure aurreiritziak alde batera utzi... baina hori zelan egin lei? Zein da hori egiteko bidea? Aurre-iritziak berez etorten jakuz. Hobeto esanda, inkontzientean sortzen doguz.
b) Bigarren tarte horrek buelta handiagoa merezi leukeala esango neuke; zu Hans zaldiagaz egindako ikerketako elementuakin baino ez zara geratu, baina giza komunikazinoan horiek baino elementu gehiago dagoz. Gure arteko komunikazinoan, arpegiko keinuen ganera, boz tonua, gorputza osotasunean erabilteko modua, berbak eraikitzeko eta adierazoteko darabiguzan berbak eta egiturak... horreek guztiorreek hartzen dabe parte. Danak "kontrolpean" edukitzen ahalegintzea benetan izan liteke nekagarria. Bestelako dinamikak pentsateak beste bide bat edegiko leukizu.