IKASITAKOAK
Ikasgai honetan gauza asko ikasi ditut, eta horietako
askok dagoeneko jakin izan arren, beste askok oso balore eta konpetentzia onak
irakatsi dizkidate, irakasle on bat izateko beharra eta baita ,etorkizuneko irakasle bezala, irakasgaiak
gogorarazi dit etengabeko formakuntzan egongo naizela beti.
Hasteko, eta garrantzitsuena nire ustez, Irakasleak
dituen zereginak ikasi ditut, ez baita lan makala gainera. Irakasleak
komunikazioa sustatu behar du irakasleekin arazoak konpontzeko eta metodologia
eraginkorrak komentatzeko eta elkarrekin umeen garapenean positiboki eragingo
dituzten metodoak bilatu. Gurasoekin ere oso garrantzitsua da, izan ere,
eskola-familia arteko oreka umearen garapenarentzat oinarrizkoa da. Gainera, komunikazioaz aparte, umeak
motibatzea egin beharreko gauza da eta horretarako berdintasuna klasean
ezinbestekoa da eta baita espektatiba onak ere, zeren eta Pignmalion efectuak
zioen bezala, irakaslearen espektatibak umearen kalifikazioetan eta autoestimuan eragiten baitute.
Ebaluaketa bat egiten ere ikasi genuen tutoretzaren
planari esker. Ebaluaketak errubriken bidez egiten ikasi genuen, nahiz eta
hauek umearen konpetentzia guztiak neurtu ezin izana. Irakasleek ere
autoebaluaketa bat egin behar dugu zer hobekuntza egin behar duten jakin dezagun
, metodologian zein irakasle bezala .Klasean umeen notekin gure nota jarri
genuen. Izan ere hori da irakasle baten helburua, irakasleak berak hobetzeko
ikasleak hobetu behar dira eta horretarako irakaslearena da erantzukizuna. Nire
irakasle miresgarriarekin izandako elkarrizketan ezan zidan bezala, “irakasleak
diren guztiak ez dira irakazle onak, irakasle ona ondo irakasten eta eragiten
jakitea da”.
Irakaslearen zereginak alde batera utzirik,bereganatu
ditudan konpetentziak ere aipatzekoak dira: talde lanak eginez besteekin lan
komunean ikasten jakin dut eta oso gustura egon naiz gainera. Aurkezpenak ere
lagundu didate ulertzeko ume guztiek ez dutela berdin ulertzen irakasle baten
azalpenak eta, batzuek azalpen errazagoak behar dituztela gauzak hobeto
ulertzeko. Klasean egindako aurkezpenak eta azalpenak etorkizunean ikasleei
gauzak nola azaltzen jakiteko lagundu didate, eta baita ,lotsa galtzeko.
Bestalde, Irakasle miresgarriarekin izandako elkarrizketan aholku oso on batzuk
eman zizkidan etorkizunari begira.Izan ere, hau garrantzitsua iruditzen zait
badaudelako gauza batzuk ez direla ez praktikarekin ez ikasketekin ikasten eta
bai ,ordea, esperientziarekin.
Klaseko aldean landu genuen gaia, adimen anitzak,
gauza asko irakatsi dizkit. Alde batetik, guztiok jaiotzen garela 7 adimen mota
desberdinekin, eta eskolan ordea, matematikak eta hizkuntzak bakarrik hartzen
direla garrantzitsutzat . Hori, beste adimen batzuen galera ekar dezake baldin
eta lantzen ez badira. Laburbilduz, ume bakoitzak adimen bat beste bat baino
garatuagoa badauka klaseko metodologiak ezin dira guztientzat berdinak izan,
horrek deskonpentzazio bat ekartzen duelako.
Amaitzeko, esan behar dut, nik teknologian ez naizela
oso jaioa, beraz, bloggerra erabili izana lanak egiteko eta igotzeko lagundu
egin dit eta baita mapa kontzeptualak egiteko programak ere landu ditugu eta
nahiz eta egiten ez jakin ,azkenean, beheko mapan ikusten denez bezala, ikasi
dut egiten.
No hay comentarios:
Publicar un comentario